Τι σημαίνει για τον Έλληνα Επιχειρηματία η “Black Friday” και τι πρέπει να κάνει για να αυξήσει τις πωλήσεις του;
Μια εκδήλωση, που ήταν γνωστή μόνο στις ΗΠΑ, μέσα σε μόλις λίγα χρόνια έγινε δημοφιλής σε όλο τον κόσμο. Το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα – στη χώρα μας το 85% των ερωτηθέντων γνωρίζουν τι είναι το Black Friday.
Πώς προέκυψε η ονομασία;
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό. Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday. Παράλληλα, ο όρος «Black Friday» χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του ΄60 από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια οι οποίοι παραπονούνταν για την συμφόρηση των δρόμων τόσο από αυτοκινητιστές όσο κι από πεζούς. Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 ωστόσο οι λιανοπωλητές έδωσαν στον όρο έναν θετικό χαρακτήρα και έκτοτε η «Black Friday» σηματοδότησε τη Παρασκευή μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών», μια ημέρα που τα καταστήματα της Αμερικής περιμένουν όλο τον χρόνο διότι πετυχαίνουν μεγάλα κέρδη.
Φέτος, η Black Friday είναι την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου και στο παιχνίδι των προσφορών μπαίνει δυναμικά σχεδόν το σύνολο των καταστημάτων.
Το Black Friday στην Ελλάδα
Στα Ελληνικά διαδικτυακά καταστήματα καλωσορίσαμε το Black Friday για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2016. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων η δημοτικότητα αυτής της αγοραστικής γιορτής αυθήθηκε ραγδαία! Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες δηλώνουν συμμετοχή στις εκπτώσεις του Black Friday.
Χοντρό Χρήμα
Στην Ελλάδα οι λάτρεις των προσφορών ετοιμάζονται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 206€ κατά τη διάρκεια του Black Friday. Παρόμοιο αποτέλεσμα φαίνεται να έχει και η Γερμανία με μόλις κατά 5€ υψηλότερο μέσο όρο εξόδων. Οι Έλληνες θα ξοδέψουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515€), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216€ και 97€ αντίστοιχα).
Τα Bestsellers της Black Friday
Κάθε χρόνο, το γύρο του κόσμου κάνουν εικόνες από τα πλήθη ανθρώπων που πολιορκούν επώνυμα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ωστόσο, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα έρευνας, δεν είναι τα ηλεκτρονικά είδη εκείνα που ενδιαφέρουν πιο πολύ τους κυνηγούς των προσφορών, αλλά τα ρούχα. Τα ηλεκτρονικά είδη βρέθηκαν μόλις στη δεύτερη θέση σύμφωνα με τους ερωτηθέντες. Το λιγότερο ενδιαφέρον φαίνεται να έχουν τα βιβλία, τα αθλητικά αξεσουάρ και τα εσώρουχα.
Εκπτώσεις άνω του μέσου όρου
Η Μαύρη Παρασκευή είναι γνωστή για τις απίστευτες προσφορές και εκπτώσεις που φτάνουν το 80-90%. Και παρόλο που ο αριθμός των προϊόντων για ένα συμβολικό ευρώ ή 90% έκπτωση είναι πολύ περιορισμένος, όσοι θα πάρουν μέρος στις εκπτώσεις μπορούν να είναι σίγουροι πως τους περιμένουν πραγματικά υψηλές εκπτώσεις.
Το Black Friday στην Ελλάδα περιληπτικά
- Οι αναζητήσεις στην Ελλάδα για τις εκπτώσεις της Black Friday ξεκινάνε έναν (1) μήνα νωρίτερα και αυξάνονται ραγδαία δύο (2) εβδομάδες πριν το event.
- Το 85% των Ελλήνων ξέρει τι είναι το Black Friday, και το 36% των ερωτηθέντων θα πάρει μέρος σε αυτήν τη γιορτή των διαδικτυακών αγορών,
- To 64,5% από αυτούς που θα κυνηγήσουν τις προσφορές, θα πάει τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα,
- Το 2018 ο μέσος Έλληνας θα ξοδέψει κατά τη διάρκεια του Black Friday 206€, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια
(Πηγή: Black-Friday.Global)
Τι πρέπει να κάνετε για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας
Πριν την Black Friday
Θα πρέπει να προετοιμάσουμε το κοινό μας, αλλά και να προσελκύσουμε νέο κοινό που θα ενδιαφερθεί για τις προσφορές μας.
Στα πλαίσια των βέλτιστων πρακτικών είναι η δημιουργία σελίδας προορισμού αποκλειστικά για το event όπου περιλαμβάνουμε ενδεικτικές προσφορές καθώς και κάποια άλλα χρήσιμα στοιχεία όπως είναι η αντίστροφη μέτρηση και η εγγραφή στο Newsletter.
Στην συνέχεια θα προαναγγείλουμε τις προσφορές μας με:
– Διαφημίσεις στο Search Network με λέξεις κλειδιά
– Διαφημίσεις στο Display Network με banners
– Διαφημίσεις Facebook – Instagram
– Διαφημίσεις Twitter
– Διαφημίσεις YouTube
– Διαφημίσεις Gmail
– E-mail Marketing (Newsletters)
Μετά την Black Friday
Θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε το κοινό που συγκεντρώσαμε το προηγούμενο διάστημα με:
– Remarketing σε Google & Facebook – Instagram
– Λίστες επαναληπτικού μάρκετινγκ για διαφημίσεις αναζήτησης (RLSA)
– E-mail Marketing (Newsletters)
Θέλετε και εσείς να αυξήσετε τις πωλήσεις από την Black Friday; Ζητήστε τώρα να σας καθοδηγήσουμε συμπληρώνοντας την παρακάτω φόρμα επικοινωνίας!